Legenda pre závesné lodné motory SUZUKI:
S - Doporučená výška zrkadla lode 381 mm
L - Doporučená výška zrkadla lode 508 mm
X - Doporučená výška zrkadla lode 635 mm
XX - Doporučená výška zrkadla lode 762 mm
M - Ručný štart
H - Ručné ovládanie
E - El. štart
D - Ručné vyklápanie motora pomocou hydraulického piestu
P - El. vyklápanie motora
T - Elektro-hydraulické ovládanie Trimu a vyklápanie motora
O - Vstrekovanie oleja
P - El. vyklápanie motora
Z - protibežná rotácia lodného šrôbu (točí sa doľava)
W - Ručný a el. štart a diaľkové ovládanie
WH - Ručný a el. start a ručný ovl.
EFI - Elektronické vstrekovanie paliva
HPDI - Vysokotlakové priame vstrekovanie paliva
|
Technické parametre:
Výkon motora |
5 HP |
Výkon motora |
3,7 kW |
Max. otáčky |
4750/5750 ot./min. |
Obsah |
138 ccm |
Vrtanie x zdvih |
62 x 46 mm |
Počet valcov |
1 |
Plnenie valcov |
1 karburátor |
Typ motora |
4-takt OHV 2 - V |
Palivo |
natural 95 |
Nádrž |
interná 1,2 L |
Štartovanie |
manuálne |
Výfuk |
do vody nad vrtuľou |
Dĺžka nohy |
C, L |
Suchá hmotnosť základnej verzie |
23,5 kg |
|
Popis:
Vďaka svojej váhe len 23,5kg je tento motor až o 5-7kg ľahší ako ostatné značky. Tento faktor spolu s novými dvoma madlami robí tento motor výnimočne jednoduchý na prenos a montáž. Prevoz tohto motora bude výrazne uľahčený vďaka novej možnosti prepravy vo všetkých troch polohách a rovnako šanca na únik oleja je týmto anulovaná. Nový systém núteného obehu oleja doplnený o olejový filter zaisťuje lepšie mazanie a to u motorov Suzuki ešte zvyšuje ich známu spoľahlivosť a životnosť. Palivo v integrovanej nádrži je do karburátoru dopravované samotiažou. Na vedení od externej nádrže je vnútri spätný ventil, ktorý zaisťuje jednoduché štartovanie ale aj odpojenie a opätovné pripojenie externej nádrže aj po dlhšej dobe. Štartér má znížený odpor a k jeho ručnému použitie nie je potrebná zbytočne veľká sila.
Zásadným bodom, ktorému sa inžinieri v Suzuki taktiež venovali, je pokojný a vyrovnaný beh motora. Toho je dosiahnuté miernym odsadením kľukovej hriadele od osy válca, vďaka čomu má piest vo válci menši trecí odpor a eliminuje tým pádom vibrácie motora. K ďalšiemu zlepšeniu patrí izolovanie píny od vibrácii motora pružným uložením vďaka ktorému motora v ruke skoro neucítite.
Tento lodný motor Suzuki predstavuje špičku medzi lodnými motormi malých rozmerov. Plný inovácii v novom tmavočiernom šate je tento motor tým najlepším čo rybár môže mať.
Výhody motora v porovnaní s konkurenčnými značkami:
Mercury:
- 6amp. nabíjanie vs 2amp -voliteľné
- Väčšia nádrž 1,2l oproti 1l
- Väčšia kapacita oleja pre vyššiu spoľahlivosť 0,7l vs 0,45l
- Väčší obsah motora: 138cm3 vs 123cm3
- Uloženie motora na všetky tri strany
Yamaha:
- Nižšia hmotnosť a vyššií výkon v pomere váha výkon. 23,5kg vs 27kg
- Väčšia nádrž 1,2l oproti 1,1l
Honda:
- Uloženie na všetky tri strany
- Nádrž 1,2 v 1,1l
|